Wednesday 8 December 2010

Mercu Bunuh Diri Di Seremban


di petik dari sinar;
Kejadian seumpama diatas bukanlah satu perkara baru dibandar Seremban. Bangunan rumah pangsa di yang terletak di penghujung Jalan Tun Dr Ismail ini menjadi lokasi pilihan utuma perlakuan bunuh diri dibandar Seremban. Dulu terkenal dengan rumah pangsa Lobak. Beratus telah menemui maut secara membunuh diri disekitar kawasan ini.
Tentu sekali tempat ini 'keras' penangannya. Ramai penghuni asal telah berpindah ketempat lain. Cuma rumah pangsa ini menjadi tempat kediaman yang popular,hampir semuanya unit diduduki kerana lokasinya yang baik dan berada didalam bandar. Hampir semua kemudahan berdekatan dengan rumah pangsa ini. Rumah pangsa ini dulunya adalah satu2nya bangunan yang paling tinggi di Seremban. Kejadian terjun dari bangunan ini untuk bunuh diri sejak dulu lagi terus menjadi lokasi pilihan, seolah rumah pangsa ini memerlukan mangsanya pada tiap masa. 
Malah kejadian bunuh kerap berlaku sejak kebelakangan ini.Pelbagai sebab dan andaian, seperti mereka yang berputus asa, bankrap, tinggal kekasih, kalah judi, pemabuk dan pelbagai lagi masa'alah manusia yang mampu lagi untuk befikir.
Kita harapkan pihak yang bertanggungjawab dapat memikirkan sesuatu, bagi menghalang kejadian yang seumpama terus berlaku. Seperti kawalan keselamatan dengan menempatkan pengawal ditempat2 yang kerap berlakunya perlakuan bunuh diri. Yang pastinya para pengawal pun rasa seram sejuk nak jaga tempat2 macam tu.
Macam2 diSeremban ini, tempat bunuh diri adalah satu keistimewaannya, ada mercunya.

No comments: